27 de febrer, 2009

DOBLE VIA : Per l'actual traçat, NO !

El secretari d'Estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, va presentar aquest dimecres el pla de rodalies 2008-2015 que, entre d’altres actuacions, preveu la construcció d'una doble via de tren entre Arenys de Mar i Blanes.

És cert que, a hores d’ara, no coneixem els detalls sobre aquesta segona via i que el mateix Morlán ha dit que “es farà allà on sigui possible...”. Però en tot cas, penso que els ciutadans i governs de les poblacions afectades hem de deixar clar des del primer moment que si aquest desdoblament s’ha de fer seguint l’actual traçat, és del tot inacceptable i ens haurem d’oposar amb tots els mitjans al nostre abast.

Poblacions com Calella es troben en aquests moments amb dues infraestructures, -carretera N-II i via del tren-, que impedeixen el seu desenvolupament urbanístic com a ciutats costaneres i turístiques. Des de fa molts anys els seus governs i ciutadans venim reclamant la supressió d’ambdues barreres, com ja s’ha fet en d’altres indrets. No s’hi valen excuses de cap mena. Ja sabem que l’actual situació -una única via- comporta una comunicació ferroviària de la zona molt deficient; també és sabut que la solució de trasllat de la via per l’interior presenta dificultats d’execució i un cost econòmic molt important. Però aquestes raons no han de permetre que s’admeti un altre “nyap” i haver d’empassar-nos el desdoblament per l’actual traçat.

No hem d’oblidar que el Pla Territorial Metropolità contempla la proposta de trasllat de la via cap a l'interior en l’horitzó de l’any 2020, no pas per al segle XXII. Ara aquesta data pot semblar molt llunyana, però en qüestió de grans infraestructures no és res i, si cal, es podria avançar la seva execució abans de cometre un altre error, com ja va passar amb l’autopista.

Haig de dir que he quedat bocabadat llegint que alguns alcaldes de la zona estarien d’acord sempre i quan aquesta fos una solució provisional. Provisional? Fins l’any 2020 i llavors fer el trasllat per l’interior? Ens hem begut l’enteniment? Algú creu que si ara es fa aquest desdoblament després és farà la via per l’interior? Que no ens tractin de passarells!

Francament, ja comença a resultar patètic que el “gobierno amigo” de Madrid sigui el nostre més ferm enemic i alguns d’aquí, a sobre, li riguin les gracietes. Hem de dir prou!

Si, finalment, es confirmés que aquest desdoblament anunciat s’ha de fer seguint l’actual traçat, ens hem d’oposar frontalment malgrat que alcaldes i governs municipals diguin el que vulguin. Des d’aquí, si arriba el cas, proposo la creació d’una Plataforma Ciutadana en contra del desdoblament de la via per l’actual traçat. Hem de fer sentir la nostra veu.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Un bon primer pas seria trencar tots els lligams que ERC pugui tenir amb el PSC-PSOE, ni que sigui començant per Calella. Hem sentit molts anys a ERC parlar de poltrones. I ara, que han de dir?

Anònim ha dit...

El Psc- Psoe és una màquina que està desfent el territori amb la complicitat d'alguns.